lördag 25 oktober 2008

Det tar inte slut


Som jag skrivit är P och M framme på hemmet nu.

Igår kväll, lördag, ringde de därifrån och sa att m hade druckit igen och att de hittat wiskeyflaskor på rummet. Jag cyklade dit för att ta flaskorna därifrån.
P blev arg för att jag sa att m var full. "NEEEJ, du måste sluta ljuga nu" säger han - "jag vet att hon inte druckit något". Sköterskan hörde och såg allt eftersom hon var med inne på rummet hela tiden.
Vi letade upp flaskorna och jag tog med mig dessa.

Idag sa jag att vi aldrig någonsin fått telefonsamtal om våra fyra barn, eller haft några bekymmer med dem. Men nu har hemtjänst och andra ringt om M flera gånger och jag har fått göra "brandkårsutryckning".
Nu är jag sååå trött på detta.

Det blir inget slut förrän hon är död, det har man ju fattat nu.

1 kommentar:

  1. Å kära du...jag förstod att det var något med gamlingarna.
    Vilket elände...
    Man tycker det skulle ta slut någon gång, men den krassa verkligheten är nog som du skriver att det tar inte slut innan hon är borta.
    Jag lider med dig.
    Ta hand om dig, lev ditt eget liv så gott du kan och belasta dig inte för mycket med deras problem.

    Kramar

    SvaraRadera