onsdag 15 oktober 2008

Fortsättning följer . ..

Idag har jag ägnat nästan 2 timmar till att få lite reda i föräldrarnas "ekonomi".
Har ringt runt till flera inkassobyråer
och fått betalningsplaner upplagda.
Har talat med ekonomienheten på kommunen.
Har talat om för P och M hur allt ligger till,
och vad jag har ordnat.
Nästan 10 000 har hon skulder på olika ställen.
Ungefär en tredjedel är vad hon egentligen skulle betalat,
resten är räntor och avgifter.
Hon skyller det mesta på hemtjänsten -
att de lägger breven under dukar och stoppar in posten i skåpen.
Ja, ja - säger då det!

Ska ordna med posten så att den kommer hit till mig, c/o alltså.

M börjar bli "sugen" på spriten igen märker jag.
Hoppas att hon n´´inte lyckas ta sig ned till systemet och handla.
Hon har ju faktiskt inga kontanter alls för tillfället.

Nu ska jag sova.
Imorgon ska jag inte hålla på med föräldrarna, då ska jag vara tillsammans med yngsta barnbarnet några timmar.
Njuta är vad jag ska göra då. *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar