tisdag 12 februari 2008

Lite om bloggnamnet


Kom att tänka på att någon kanske undrar över det konstiga blognamnet.
"Posinegativ.
När jag försökte komma på något namn på bloggen tänkte jag att här ska det skrivas om både positiva och negativa saker.
Om negativt som kan bli positivt.

Just nu är livet ganska bra.
Jag anstränger mig för att göra det som är bra för mig.
Försöker vara lite mera "lagom" liksom.

Idag efter min halva dag på jobbet åt jag ordentlig middag, löste lite på ett korsord och sedan la jag mig och vilade/slumrade en stund.
Tänkte att det kan räcka med jobbet bara idag.
Sängen har blivit bäddad - hunden har kommit ut på promenad . maken fått kaffe och smörgås när han kom hem. Nog räcker det att få gjort en dag av en som har halv sjukpension, eller vad det nu heter för tillfället.

Ångesten kommer lite då och då i bröstet, men jag klarar av att hålla den i schack.

Om någon enda läser här så skriv gärna någon rad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar