fredag 22 februari 2008

Ångest - inte ångest


Nu har det gått några dagar då jag mått ganska bra och orkat med lite mera igen.
Men jag känner att det är inte helt OK med mig.
Bara jag visste om det är ångesten som trycker i bröstet eller om det är hjärtat.
Jag vet inte.

Ibland känns det som om jag inte får luft, det blir stopp i andningsorganen.
Några djupa andetag kan ibland gör det bättre, men ofta sitter det kvar en lång stund.

Jag har lyssnat på någon som gått igenom svår depression och ångest och hade ord för just det jag känner. Det känns bättre när man hör andra prata om hur de upplever ångesten och då kunna känna igen sig.

Nu orkar jag inte skriva mera för tillfället.
Ska försöka sova snart, men utan sömntablett (½ Imovane) går det inte alls.
På morgonen tar jag 1½ Certraline och det verkar hjälpa mig.


1 kommentar:

  1. Har du sökt för känslan vid hjärtat? Det liknar ångest men det skadar inte att söka. Då slipper du fundera i a f. Jag talar av erfarenhet. Oftast har det inte varit något fel. Men en gång behövde jag faktiskt hjälp. Så som sagt, kolla det i a f. Kramar...

    SvaraRadera